Projectontwikkelaar wil plannen gemeentehuis Beek ook aanpassen

BEEK – Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Berg en Dal is onlangs door de gemeenteraad teruggefloten inzake de plannen van het voormalige gemeentehuis in Beek aan de Rijksstraatweg. De gemeenteraad was van mening dat de gemeente een te ruime bestemming op het voormalige gemeentehuis had gelegd.

Toen de plannen bekend werden, ontstond er spontaan een burgerinitiatief die zelf een nieuw plan voor het voormalige gemeentehuis indiende bij de gemeente. Hun plan was de bijgebouwen achter de villa af te breken en op die plaats enkele vrijstaande woningen te creëren. Maar de villa moet in ieder geval intact blijven, waren zij van mening. De gemeente liet echter weten dat zij niet zomaar van de plannen die de heer Hendriks met hen had gemaakt konden afzien. Inmiddels heeft de gemeente Berg en Dal al gesprekken gevoerd met de eigenaar de heer Hendriks. Volgens wethouder Alex ten Westeneind is de heer Hendriks welwillend om indien mogelijk aan de wensen van de omwonenden en het dorp tegemoet te kunnen komen. "We willen een bestemming van het pand dat draagvlak heeft", aldus Ten Westeneind. Er zal een klankbord groep in het leven geroepen worden die het hele nieuwe plan mee zal gaan begeleiden. In september zullen de nieuwe plannen worden voorgelegd en gaat de gemeente in samenspraak met de eigenaar Hendriks bekijken wat de mogelijkheden zijn. Wethouder Ten Westeneind verwacht dat de partijen het wel eens zullen gaan worden.