Grensweg blijft open

GROESBEEK - De grensweg Altena – Hettsteeg van De Horst naar Kranenburg blijft voor goed open, aldus wethouder Thijssen.

Aan jarenlang procederen is nu eindelijk een einde gekomen. De gemeente Berg en Dal heeft diverse maatregelen moeten nemen om de Rijksdienst tevreden te stellen. In het gebied zouden zich kerkuilen bevinden. Om die reden is de maximumsnelheid teruggebracht naar 30 kilometer per uur. Terwijl direct op Duits gebied 50 kilometer per uur gereden mag worden. De Rijksdienst is van mening dat de gemeente Berg en Dal voldoende maatregelen heeft getroffen om de uilen te beschermen. De gemeente is nog wel in overleg met Werkgroep Milieu Beheer Groesbeek. Maar de grensweg blijft open, aldus Thijssen.