Grootse huldiging voor Groesbeekse atlete Lara Baars

Foto: Bert Roodbeen

GROESBEEK – De 19-jarige Groesbeekse atlete Lara Baars is dinsdagavond op grootse wijze gehuldigd op het bordes van het gemeentehuis van Berg en Dal. Lara heeft op de Paralympics een bronzen medaille veroverd bij het kogelstoten.

De huldiging van Lara was voor haar een grote verrassing. Ze zou naar verwachting om half zeven op het Dorpsplein arriveren, maar na een ontvangst in Utrecht kwam zij onderweg naar Groesbeek in een file terecht, Zodoende was zij pas om 10 over zeven bij het gemeentehuis in Groesbeek. Toen hadden zich honderden mensen verzameld om de medaillewinnares toe te juichen.

Op het bordes van het gemeentehuis werd Lara ontvangen door burgemeester Slinkman, die het een geweldige eer vond om samen met Lara op het bordes te staan. "De hele wereld was getuige van jouw prestatie. Heel Groesbeek is trots op je omdat jij een medaille in de wacht hebt weten te slepen. Je hebt daarnaast Groesbeek op de wereldkaart gezet", aldus burgemeester Slinkman. Namens de gemeente Berg en Dal mocht Lara de gemeente Berg en Dal medaille in ontvangst nemen. Na de huldiging werd het Dorpsplein op de kop gezet door dj Timmie, een bekende van Lara. Café De Comm had op het laatste moment nog een bierwagen op de kop weten te tikken om het huldigingsfeest nog completer te maken.