Vervuilde grond aangetroffen

Foto: Joop Verstraaten

GROESBEEK – De gemeente Berg en Dal heeft bij de afronding van het centrumplan (de bouw van twee parkeergarages, de verplaatsing van de Hema en Scapino en de nieuwbouw van de supermarkten Jan Linders en Aldi) vervuilde grond aangetroffen.

Op het terrein waar vroeger garage Jetten aan de Spoorlaan was gevestigd en later garage Mestrom is vervuilde grond aangetroffen. Een bedrijf heeft monsters genomen en naar de provincie gestuurd. In afwachting daarvan zal de grond indien nodig worden verwijderd. Volgens een woordvoerder van de gemeente Berg en Dal was de gemeente op de hoogte dat daar vervuilde grond zou liggen. De vervuilde grond zorgt in ieder geval niet voor vertraging van de afronding van het centrumplan, aldus de woordvoerder van de gemeente Berg en Dal.