Burgemeester Slinkman bezoekt diamanten paar in Groesbeek

GROESBEEK – Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heeft donderdagmiddag een bezoek gebracht aan het diamantenpaar Gerrit (87) en Riek (84) Peters-Damen aan de Stekkenberg in Groesbeek.

Het bezoek ging gepaard met een bloementaart alsmede een ingelijste kopie van de trouwacte uit 1956. Gerrit en Riet troffen elkaar tijdens de Groesbeekse kermis in de tent op De Horst in 1954. Na de eerste dans zijn ze elkaar niet meer uit het oog verloren. Toen Riek in Lent een betrekking kreeg, fietste Gerrit liefst tweemaal in de week naar Lent om Riek te bezoeken dat was op de woensdagavond en zondags weet Gerrit zich nog als de dag van vandaag te herinneren.

Twee jaar later zijn ze getrouwd. Gerrit heeft altijd samen met Riek de boerderij aan de Waldgraaf gerund tot 1991. Toen is hij verhuisd naar de Stekkenberg waar ze nog steeds wonen. Zoon Frans heeft tot 2012 de boerderij voortgezet. Het diamanten paar heeft 4 zoons en 1 dochter gekregen, die hebben ervoor gezorgd dat ze 13 kleinkinderen hebben en 5 achterkleinkinderen. Het diamanten paar doet nog bijna alles zelf in huis, zoals koken en poetsen en zelfs voor het ramen wassen slaat Riek de aangeboden hulp vanuit de buurt nog steeds af. Het diamanten feest werd vervolgens voortgezet in zaal Hopmans aan de Hoge Horst in Groesbeek.