Openstelling winkels op zondag in Berg en Dal goed bevallen

BERG EN DAL – De gemeente Berg en Dal heeft een evaluatie gehouden betreft de openstelling van winkels op de zondagen die in principe van 08.00 tot 20.00 uur open mogen zijn.

Het betreft vooral de supermarkten en enkele bakkerijen in heel de gemeente Berg en Dal die hier gebruik van maken. Het gemeentebestuur had toegezegd na een jaar een evaluatie te houden en dat is onlangs gebeurd. De gemeente heeft 25 reacties van ondernemers / winkeliers ontvangen daarvan was 66 procent van mening dat de verruimde openingstijden op de zondagen een verbetering is, ondanks dat er maar 17 winkels in heel de gemeente Berg en Dal van de verruiming van openingstijden gebruik maken. Het college heeft om die reden besloten de openingstijden op de zondagen niet te wijzigen en op de huidige voet verder te gaan.