Gemeente Berg en Dal geeft groen licht voor brouwerij in voormalige smederij

Foto: Joop Verstraaten

GROESBEEK – Het gemeentebestuur van Groesbeek heeft onlangs groen licht gegeven aan het verzoek van de eigenaren van brouwerij D'n Drul om zich te willen vestigen in de voormalige smederij van de familie Oomen aan de Dorpsstraat 7 in Groesbeek. Brouwerij D'n Drul is momenteel gevestigd in de Hoflaan.Het was lange tijd onzeker of het gemeentebestuur wel toestemming zou verlenen dit in verband met de geldende parkeernorm. De project ontwikkelaar die het pand van Oomen en de smederij gekocht heeft voldeed niet aan de parkeernorm, maar daar is inmiddels een oplossing voor gevonden. De ingang van de smederij is vele jaren een doorn in het oog geweest door het gazen hek wat naast het pand stond midden in het centrum van Groesbeek. Voordat het zover is zal de voormalige smederij nog een fikse interne verbouwing moeten ondergaan voordat er leven in de brouwerij zal komen.