Frans en Truus Leenders - Kolck al 60 jaar lief en leed gedeeld

Frans en Truus Leenders - Kolck al 60 jaar lief en leed gedeeld

Foto: Peter Hendriks

BERG EN DAL – Burgemeester Mark Slinkman heeft donderdagmiddag een bezoek gebracht aan het Diamantenpaar Frans ( 81 ) en Truus ( 77 ) Leenders – Kolck aan de Oranjelaan in Berg en Dal. Het bezoek van Groesbeeks eerste burger ging gepaard met een fraai bloemstuk en een trouwakte die 60 jaar geleden op het gemeentehuis in Nijmegen is opgemaakt. Het paar heeft in de afgelopen 60 jaar lief en leed met elkaar gedeeld. Na een half jaar verkering te hebben gehad trouwde het toen jonge stel Frans ( 21 ) en Truus ( 17 ) nadat ze elkaar op de Nijmeegse kermis hadden ontmoet. Het was liefde op het eerste gezicht lieten beide weten. Frans kan zich het bombardement van Nijmegen nog als de dag van vandaag herinneren . Frans heeft diverse werkgevers gehad, zo heeft hij in de Limburgse mijnen gewerkt, was vrachtwagen chauffeur en schilder. Al deze werkzaamheden heeft hij met veel verve vervuld. Truus heeft de zorg van de kinderen al die jaren op haar genomen. Het stel kreeg vier dochters en een zoon en hebben momenteel 5 kleinkinderen en 2 achterkleinkinderen. Ze wonen na Nijmegen en Wijchen nu al 10 jaar in een knusse bejaardenwoning aan de Oranjelaan in Berg en Dal. Frans zingt nog steeds met veel plezier in het Beuningse koor 'De Bronzen Stem '.