Nieuwe lindebomen langs Heerbaan Millingen aan de Rijn

Foto: Peter Hendriks

MILLINGEN - In opdracht van de gemeente Berg en Dal zijn de afgelopen dagen negentien nieuwe linden geplant langs de Heerbaan in Millingen aan de Rijn.

In verband met de reconstructie van de Heerbaan moesten twintig lindebomen het veld ruimen. De gemeente heeft toegezegd de bomen te herplanten in de vorm van jonge linden. Eén boom is nog niet geplant, omdat die het uitzicht van het karakteristieke schuttersgebouw OEV zou belemmeren als men uit de richting Kekerdom Millingen aan de Rijn binnenkomt. Met het bestuur van OEV zal nog een gesprek plaatsvinden. Mocht het tegen het planten van de boom zijn omdat het pand dan niet zo zichtbaar meer is, dan zal er voor de boom een andere locatie langs de Heerbaan gezocht worden, aldus een woordvoerder van de gemeente Berg en Dal.