Gemeente maakt voorschot subsidie aan Ster over

BERG EN DAL - Op 29 november heeft de Stichting Toerisme en Recreatie (Ster ) bij het gemeentebestuur van Berg en Dal een verzoek ingediend om het eerste voorschot van de subsidie voor 2017 ter hoogte van 22.000 euro uit te betalen.

De Ster ontvangt jaarlijks een subsidiebedrag van 27.000 euro dat door de gemeente in twee termijnen wordt uitbetaald. Op basis van de begroting maakt de gemeente jaarlijks een voorschot van 22.000 euro over en het resterende bedrag van 5.000 euro maakt de gemeente later over op basis van de jaarrekening.

Het subsidiebedrag dekt voor een belangrijk deel de bedrijfsuitvoeringskosten (personeelslasten) van de Ster. De Ster draagt volgens het gemeentebestuur met haar inzet, netwerk en plannen bij aan de toeristische ontwikkeling van de gemeente Berg en Dal. Daarnaast werkt ze nauw samen met de gemeente, RBT Kan, de musea (Groesbeek Museum Landschap) de ondernemersvereniging en andere stakeholders, die belang hebben bij de toeristische, recreatieve ontwikkeling van de gemeente Berg en Dal.