Diamanten paar Wim en Grada Cobussen-Roelofs in Groesbeek

Foto: Joop Verstraaten

GROESBEEK – Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heeft donderdagmiddag een bezoek gebracht aan het diamanten echtpaar Wim (91) en Grada (81) Cobussen – Roelofs in hun knusse woning aan de Generaal Gavinstraat in Groesbeek.

Zijn bezoek ging vergezeld van de huwelijksakte van 60 jaar geleden en een prachtige bloementaart. Het was exact 60 jaar geleden dat Wim en Grada elkaar 60 jaar geleden het ja-woord gaven in het toenmalige gemeentehuis in Groesbeek. Het stel leerde elkaar tijdens een feestje in Overasselt kennen bij een gemeentekeet die daar stond.

Het was liefde op het eerste gezicht laten beiden weten. Wim kwam uit Winssen en ging na twee jaar verkering te hebben gehad wonen in de boerderij van Grada's ouders aan de Mies. Na een jaar kreeg het stel een woning op de Hoge Horst, waar ze 29 jaar lang lief en leed hebben gedeeld ,waarna ze nu alweer 30 jaar in de Generaal Gavinstraat wonen.

Wim heeft op de toenmalige steenfabriek van Schreven gewerkt en Grada op de Jelsma. Het paar kreeg 3 dochters, 6 kleinkinderen en 4 achterkleinkinderen, die met regelmaat bij Wim en Grada op bezoek komen. Gelukkig wonen alle drie dochters in Groesbeek. Wim is voor dienstplicht 3,5 jaar uitgezonden geweest naar Indonesië en samen zijn ze in 1997 – voor de eerste maal dat beiden gevlogen hebben – daar op vakantie geweest.

"Daar heb ik onder andere het graf van een goede vriend die daar gesneuveld en begraven is bezocht", aldus Wim. De hobby's van Wim waren het kweken van vogels, waarmee hij diverse prijzen mee in de wacht wist te slepen. Momenteel fietst hij nog elke dag 20 kilometer. Ook De Treffers heeft al vele jaren een trouwe supporter aan Wim. Grada hield zich bezig met handwerken en het naaien van kleding. Beiden verkeren nog in redelijke gezondheid.