Burgemeester bezoekt briljanten paar in 't Höfke Beek

Foto: Peter Hendriks

BEEK – Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heeft maandagmorgen het Briljanten paar Geert en Marie Simons-Sak met een bezoek vereerd in zorgcentrum 't Höfke in Beek.

Het bezoek ging vergezeld van een prachtig bloemstuk en de ingelijste huwelijksakte van 65 jaar geleden. Het paar Geert (92) en Marie (88) woonde sinds een jaar in 't Höfke in Beek, maar woonde daarvoor liefst 64 jaar in de Nijmeegse wijk Grootstal.

Het briljanten paar heeft ook een brief ontvangen van Koning Willem Alexander en de Commissaris van de Koning de heer Cornielje waarin het paar wordt gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal.

Geert en Marie hebben elkaar leren kennen tijdens een feest van wasserij Creemers in Beek, waar Marie werkzaam was nu 68 jaar geleden. Na drie jaar verkering te hebben gehad ging het stel trouwen en kregen twee zoons, 6 kleinkinderen en 2 achterkleinkinderen. Geert heeft gewerkt bij de Nijma en bij machinefabriek De Boer in Nijmegen, terwijl Marie de zorg had over het huishouden.

Geert had maar een hobby en dat was NEC waar hij een echte supporter van was en hij heeft bijna geen wedstrijd van zijn geliefde club gemist. Nu is Geert aan het puzzelen en schilderen geslagen, terwijl Marie op de waskamer van 't Höfke een bijna onmisbare kracht omdat zij het werk van vroeger nog niet verleerd is.

In 't Höfke wonen Geert en Marie nu vlak bij elkaar omdat het geheugen van Marie haar in de steek heeft gelaten. Maar ze zien elkaar iedere dag enkele malen.