Burgemeester Slinkman bezoekt diamantenpaar in Millingen aan de Rijn

Foto: Peter Hendriks

MILLINGEN AAN DE RIJN – Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heeft dinsdagmiddag een bezoek gebracht aan Jan en Anna ten Westeneind–Menting die exact 60 jaar getrouwd waren. Het bezoek van Slinkman ging gepaard met een fraai bloemstuk en de ingelijste huwelijksactie van 14 februari 1957.

Jan (84) is afkomstig van de Zandbult in Leuth en Anna (81) is een echte Millingse. Ze leerde elkaar kennen tussen de bonenstaken aan de Bloedakker in Millingen aan de Rijn. Het was liefde op het eerste gezicht laten ze eensgezind weten in hun woning aan de van Arkelstraat in Millingen aan de Rijn.

Jan heeft jaren gewerkt op de steenfabriek in Pannerden en later op de papierfabriek in Nijmegen terwijl Anna jaren bij de wasserij Creemers in Beek heeft gewerkt. Het paar heeft 5 kinderen gekregen (3 zoons en 2 dochters), 5 kleinkinderen en 2 achterkleinkinderen.

Ze hebben van het leven genoten, er kon geen feestje in Millingen gehouden worden of Jan en Anna waren erbij. Met de kermis en carnaval waren zij bijna altijd als een van de eerste van de partij. De hobby's van Jan waren eigenlijk gaan stappen en later puzzelen terwijl Anna hield van bingo, waarmee ze menig prijsje mee naar huis heeft weten te nemen en niet te vergeten winkelen.

Helaas laat de gezondheid van Jan hem de laatste tijd in de steek, vandaar dat het feest in huiselijke kring wordt gevierd. Maar de gezelligheid was er beslist niet minder om.