Landschapsbeheer Groesbeek krijgt subsidie van gemeente

BERG EN DAL – Het gemeentebestuur van Berg en Dal heeft onlangs besloten om Landschapsbeheer Groesbeek een eenmalige subsidie te verlenen voor de aanschaf van een motorzaag en een partytent om bij slecht weer te kunnen schuilen en of koffie en thee te drinken.

Landschapsbeheer Groesbeek is een vrijwilligersgroep die onderhoud uitvoert aan landschapselementen in de gemeente Berg en Dal. Om hun werk goed te kunnen blijven doen is er behoefte aan een nieuwe motorzaag en een partytent die ze kunnen gebruiken bij slecht weer. Het college is van mening dat de landschapselementen in de gemeente steeds uitgebreider worden waardoor het beheer steeds belangrijker wordt. Daarnaast is het college van mening dat er met veilige spullen gewerkt dient te worden. De nieuwe motorzaag kost 800 en de tent 500 euro. De Werkgroep Milieu Beheer alsmede de Stichting Landschap Ooijpolder-Groesbeek willen hieraan ook wat bijdragen. De gemeente heeft besloten hiervoor eenmalig 750 euro beschikbaar te stellen.