Gemeente-subsidie voor kinderopvang Humanitas en Partou

BERG EN DAL – Het gemeentebestuur van Berg en Dal heeft het subsidiebedrag voor 2017 vastgesteld voor Kinderopvang Humanitas uit Millingen aan de Rijn en Partou uit Leuth.

In Millingen aan de Rijn maken momenteel 44 peuters gebruik van de peuteropvang. Op basis van een inventarisatie gaat Humanitas ervan uit dat 60 procent van de ouders een tegemoetkoming voor de peuteropvangplaats kan krijgen van de belastingdienst en 40 procent van de ouders niet. Voor deze laatste groep vraagt Humanitas een subsidie aan van 72.963 euro om deze ouders tegemoet te komen in de kosten van de peuteropvangplaats. In Leuth maken nu negen peuters gebruik van de peuteropvang van Partou, waarvan vier peuters op een plaats zitten waarvan ouders geen tegemoetkoming kunnen krijgen van de belastingdienst. Momenteel is de bezetting in Leuth 55 procent omdat de laatste jaren weinig kinderen zijn geboren in Leuth, daardoor is een volledige bezetting moeilijk realiseerbaar. Doordat het hier om een kleine locatie gaat met weinig peuters wordt de dagopvang met de peuteropvang gecombineerd. De gemeente stelt hiervoor 10.833 euro subsidie ter beschikking. De hoogte van het subsidiebedrag 2017 zijn voor Humanitas als Partou niet hoger dan in 2016. Naar verluidt zijn beide organisaties tevreden over de huidige gang van zaken.