Lichtoptocht in Millingen aan de Rijn

MILLINGEN - Vrijdag 24 maart trekt weer een prachtige stoet vol gekleurde en verlichte wagens en loopgroepen door het donkere Millingen. Want dan organiseert carnavalsvereniging De Deurdouwers weer de lichtoptocht. Dit jaar alweer voor de dertiende keer en met weer ruim veertig deelnemers uit alle hoeken van het land.

Voel de magie die in de lucht hangt die avond en bewonder de duizenden lampjes en voel de intieme en vooral gezellige feest in de straten. En na afloop nodigen wij iedereen uit om in de lokale horeca in Millingen nog even gezellig te borrelen en na te praten over dit bijzondere evenement.

Na de optocht zal de uitslag van de jury op de website van De Deurdouwers te zien zijn, en daar staat ook meer informatie over de stoet zelf. De optocht start om klokslag 20:00 uur vanaf de Rijndijk bij De Gelderse Poort. Daarna via de Burgemeester Eijckelhofstraat, Burgemeester Hermsenstraat, Wethouder Koenderstraat, Ruijsdaelstraat, Heerbaan en het eindpunt is in de Van Lijndenstraat.

"We wensen iedereen een leuke en schitterende avond en vragen bewoners aan de route om de straten autovrij te maken. We hopen op uw begrip, ook wanneer er toch onverhoopt wat overlast ontstaat. Voor meer informatie kunt u terecht op onze website www.deurdouwers.net."