Rood Wit stevig op laatste plaats

Rood Wit stevig

op laatste plaats

GROESBEEK - Het werd voor Rood Wit in Voren een nederlaag, waardoor de ploeg nu stevig op de onderste plaats staat. Degradatie komt in zicht en het zal moeilijk worden om rechtstreekse degradatie nog af te wenden. Een plek in de nacompetitie is nog het hoogst haalbare.

Rood Wit kon in Vorden de eerste helft nog aardig meekomen en deed niet onder voor de gastheren. Beide ploegen kregen kansen om te scoren maar dat lukte niet. De eerste mogelijkheid was voor Vorden, maar de beste voor Rood Wit. Een schot van Jordy Wijnhoven in de 8ste minuut ging maar net naast. Een aanval van Rood Wit in de 21ste minuut werd door Mika van Geel op doel geschoten waarbij afleggen opzij een betere optie geweest zou zijn. Vorden had twee schoten die beiden naast het doel gingen. In de 42ste minuut werd de score geopend voor Vorden. De bal kwam bij de tweede paal waar de bal ongehinderd werd ingetikt door de aanvaller van Vorden, 1-0. Dat was meteen de ruststand.

Na de thee trok Rood Wit weer ten strijde om de gelijkmaker te maken. In de 57ste minuut lukte dat ook. Een mooie voorzet werd bij de tweede paal door Max Beissel goed ingekopt, 1-1. De kansen kwamen daarna voor beide ploegen. In de 77ste minuut kwam er weer een doelpunt voor Vorden. Een voorzet kwam voor het doel in een kluts terecht en via het been van een verdediger viel de bal uiteindelijk in het doel, 2-1. Rood Wit bleef het proberen maar vlak voor tijd werd het definitieve oordeel geveld. Een goed uitgespeelde aanval van Voren werd hard in het dak van het doel geschoten zodat de eindstand 3-1 werd. Volgende week zondag krijgt Rood Wit Rheden op bezoek aanvang 14.00 uur op sportpark Kapittelland.