Ingezonden brief

Parel of Poen

Om deze vraag draait het, ik heb het natuurlijk over de invulling van het bestemmingsplan rondom het voormalige Gemeentehuis. De eerste ingediende plannen van Ton Hendriks met zijn drie Torentjes rieken naar de Poen. Dit plan is afgewezen door de gemeenteraad en hij moet nog komen met drie varianten, dat is destijds afgesproken, afwachten dus.

Moeten vastgoed ontwikkelaars op zo,n klein uniek project meteen hun pensioen veilig stellen en elke vierkante centimeter bebouwen? Niet dus. Het Burgerinitiatief gaat voor de Parel, daar kan je gif op innemen, ook de Beekse bevolking, dit wordt geen makkelijke discussie. Eerst moet er iets anders geregeld worden, Ton Hendriks krijgt zijn rekeningen betaald van de Gemeente voor het maken van deze plannen.

De mensen achter het Burgerinitiatief moeten hun eigen broek ophouden dat kan niet in deze kwestie, dus een oproep aan wethouder Ten Westeneind "steun dit initiatief met een subsidie!". Van het Klankbord overleg (Hendriks met adviseurs-burgerinitiatief) willen ze nog niets kwijt maar zullen toch kort na het zomerreces met plannen moeten komen lijkt mij.

De politiek heeft de eerste plannen van Ton Hendriks getorpedeerd maar dat was toch niet unaniem. Van de twijfelaars in de gemeenteraad wordt nu toch meer betrokkenheid verwacht op dit onderwerp omdat 'de Parel van Beek' een aanwinst moet worden voor de gehele gemeente Berg en Dal.

Ik blijf het volgen,

Rob Jacobs, een bezorgde inwoner uit Beek.