Foto: Karola Hendriks

Millingen verrast Boyke Looman

Foto: Karola Hendriks

MILLINGEN – Boyke Looman (70) wist niet wat er vrijdagmorgen allemaal gebeurde toen hij door zijn zussen naar het Kulturhus (voormalige gemeentehuis) was gelokt.

Verbouwereerd keek Boyke rond toen hij allemaal bekenden rond om hem heen zag, alsmede een aantal fotograven en niet te vergeten wethouder Alex ten Westeneind,. Boyke wist niet wat er gebeurde. Even later werd duidelijk dat Millingen Boyke dank verschuldigd was voor het jarenlange schoonhouden van zijn geliefde dorp Millingen aan de Rijn. Hij veegt geheel als vrijwilliger alle stoepen en goten, niet alleen de gemeente is hier blij mee, maar zeer zeker ook particulieren en ondernemers van het Rijndorp. Er zijn maar weinig mensen die Boyke niet kennen met zijn kruiwagen en bezem. In de loop der jaren heeft Boyke de nodige koffieadresjes weten op te bouwen. Ook wethouder Ten Westeneind was vol lof over de activiteiten van Boyke die Millingen steeds weer schoon weet te houden. Naast zijn broer en zussen waren er ook ondernemers uit Millingen van de partij, alsmede de mensen die voor Boyke voor de koffie zorgen.

Boyke kreeg een tinnen stratenveger beeld aangeboden alsmede een oranje bodywarmer met als tekst ´Hobby schoon Millingen, Boyke is er voor U´. Boyke zijn glinsterende ogen spraken boekdelen, maar dat was ook de bedoeling.