Dubbele woning Berg en Dal maakt plaats voor drie woningen

Foto : Joop Verstraaten

BERG EN DAL – De dubbele woning die in 1920 is gebouwd aan de Zevenheuvelenweg in Berg en Dal mag als het aan het gemeentebestuur van Berg en Dal ligt, plaats maken voor drie nieuwe woningen.

Het huidige dubbelwoonhuis – waarvan slechts nog een deel verhuurd is – wordt gesloopt omdat het niet meer in een goede staat verkeert. De gemeente heeft nog gekeken of het een beschermd monument pand betrof. Dat blijkt niet het geval te zijn. Ook is het pand niet van cultuurhistorische waarde. Volgens de eigenaar is het pand niet geschikt voor renovatie vanwege de ruimtelijke beperkingen ter plaatse. Daarom is gekozen voor sloop en het terugbouwen van drie vrijstaande woningen. De eigenaar kan nu een stedebouwkundig bureau inschakelen. Daarna zal het college de plannen definitief moeten goedkeuren waarna de gemeenteraad het gewijzigde bestemmingsplan moet goedkeuren.