Voorzitter PMTR (Plasmolen Mook Toerisme en Recreatie), William Meeussen, en Adjunct Directeur RBT KAN, Hanneline Oosting, overhandigen een exemplaar van de miniguide Plasmolen-Mook aan wethouder Pepijn Baneke.

Miniguide: Inspiratiebron met bijzondere fiets- en wandelroutes

PLASMOLEN/MOOK – Vrijdag 14 juli, is een exemplaar van de nieuwe informatiegids Plasmolen – Mook overhandigd aan wethouder Pepijn Baneke van de gemeente Mook en Middelaar. De miniguide geeft een mooi overzicht van alle toeristische mogelijkheden in het gebied. Ook staat er een aantal bijzondere fiets- en wandelroutes in. "Ik ben trots op dit nieuwe product en ben ervan overtuigd dat het in een grote behoefte van de bezoekers voorziet", aldus wethouder Baneke.

Wie de nieuwe miniguide openslaat, zal verbaasd zijn over de vele toeristische mogelijkheden die Plasmolen-Mook biedt. De Mookerhei is van oudsher een gebied dat vraagt om te voet te worden verkend. Maar ook de Mookerplas met de vele recreatiemogelijkheden op het water trekt menig watersportliefhebber aan. De nieuwe routes van Huys te Moock laten je op zoek gaan naar 'de schat van kiste Trui'. Leuk om samen met de kinderen op jacht te gaan! Pepijn Baneke: " Wij zijn verheugd dat vele toeristische ondernemers in de gemeente gezamenlijk de krachten bundelen voor de toeristische profilering van Plasmolen-Mook in het Rijk van Nijmegen. Deze brochure biedt een totaal-product met vermaak én verblijf!"

Hanneline Oosting-Adriaansens, Adjunct Directeur RBT KAN, is enthousiast over de miniguide. "Naast de VVV website en VVV app is er ook behoefte aan een brochure. Met deze miniguide inspireren wij de bezoeker om op pad te en de omgeving te ontdekken aan de hand van de vele tips en fiets-en wandelroutes."

De gids is een uitgave van RBT KAN en is tot stand gekomen in samenwerking met het PMTR (Plasmolen Mook Toerisme en Recreatie). De gids is onder andere gratis verkrijgbaar bij de VVV aan de Witteweg in Plasmolen alsmede bij vele toeristische ondernemers in Plasmolen-Mook.