Keuken De Slenk moet worden: 'Samen koken op De Horst'

GROESBEEK/DE HORST – Het gemeentebestuur van Berg en Dal heeft geen enkel bezwaar tegen het nieuwe burgerinitiatief ' Samen koken op De Horst ' dat zal moeten gaan gebeuren in dorpshuis De Slenk aan de Reestraat. Doordat het college hier een verklaring voor afgeeft laat zij weten dat het initiatief niet in strijd is met het lokaal beleid.

'Samen koken op De Horst' heeft als hoofddoel mensen samen te brengen en te verbinden door samen een maaltijd voor te bereiden en dan gezamenlijk te nuttigen. De doelgroep zijn voornamelijk ouderen en (chronisch) zieken. Er zal ook een diëtiste aanwezig zijn die er voor zal zorgdragen dat de maaltijden gezond, gevarieerd en smakelijk zijn. De keuken van De Slenk zal hiervoor worden gebruikt maar zal anders moeten worden ingericht.

Het is duidelijk dat daarvoor geld benodigd is, men wil hiervoor aankloppen bij de provincie Gelderland en daarvoor heeft de gemeente Berg en Dal een verklaring van geen bezwaar afgegeven. Als de provincie de subsidie toekent is de begroting rond; deze dekt 75 procent van de uitgaven. De initiatiefnemers van 'Samen koken op De Horst' zijn De stichtingen Dorpshuis De Slenk, Inloophuis Groesbeek, Zonnebloem Groesbeek, Voedselbank, BioCatootje en Beebox. Het college heeft de initiatiefnemers wel laten weten dat commerciële concurrentie moet worden vermeden.