Foto: Remco Wildeman

Vijf appartementen in voormalig kinderdagverblijf in Leuth

Foto: Remco Wildeman

LEUTH – Als het aan het college van burgemeester en wethouders van Berg en Dal ligt, mogen er vijf woonappartementen gerealiseerd worden in het voormalig kinderdagverblijf aan de Steenheuvelsestraat 62 in Leuth.

Het kinderdagverblijf is inmiddels verhuisd naar basisschool 't Bijenveld. De eigenaar van het pand BV De Groene Landen was eerder in gesprek met de gemeente om het geschikt te maken voor statushouders. Dit plan is niet doorgegaan omdat de vraag voor onderdak voor statushouders afnam en eveneens het financieel moeilijk haalbaar was.

Nu is het plan om binnen het huidige pand vijf appartementen te gaan realiseren. In Leuth is er nog steeds behoefte aan sociale huurwoningen met een kale huur van maximaal 710 euro. Volgens het college betekent het realiseren van deze woningen een kwalitatieve aanwinst voor de woonvoorraad in Leuth. Het plan van De Groene Landen zal nog aan de omwonenden worden voorgelegd, maar daar worden geen problemen verwacht.