Foto: Joop Verstraaten

Kamerhuurders zorgen voor consternatie in Millingen

Foto: Peter Hendriks

MILLINGEN AAN DE RIJN – Twee kamerhuurders boven een cafetaria aan de Burgemeester Eijckelhofstraat in Millingen aan de Rijn hebben maandagmiddag rond kwart voor twee voor consternatie gezorgd.

De verhuurder was naar de huurders boven de zaak gegaan, omdat de muziek installatie loeihard aan stond. Toen hij de geluidsinstallatie uitgezet had, zag hij de twee huurders roerloos op de bank liggen. Hij heeft vervolgens de twee Boa's van de gemeente Berg en Dal die in Millingen actief waren gewaarschuwd, omdat hij dacht dat zijn huurders dood waren. Toen de Boa's poolshoogte namen - met kogelvrije vesten aan – werden ze geconfronteerd met een enorme alcohollucht en dat verklaarde de vele lege halveliters-blikken bier in de kamer.

Ook zij kregen het tweetal niet wakker. Toen zij een drietal pistolen op de tafel aantroffen, werd de politie en ambulance gealarmeerd. De politie verscheen met twee patrouillewagens en een motoragent, terwijl de ambulance op een afstandje bleef voor het geval dat er gewonden zouden zijn. De politie wist uiteindelijk het beschonken tweetal wakker te krijgen. De wapens –die bij controle nepwapens bleken te zijn, en voor afdreiging geschikt waren- zijn in beslag genomen. Het tweetal was zodanig onder invloed dat verhoren geen zin had. Zij zullen als ze weer nuchter zijn zich moeten verantwoorden op het politiebureau. Voor toeschouwers was het onvoorstelbaar dat ze niet werden aangehouden. De consternatie aan de Burgemeester Eijckelhofstraat in Millingen heeft voor het nodige bekijks gezorgd.