Vrijwilligerswerk Berg en Dal maatje Pluryn

REGIO - Vrijwilligerswerk is onmisbaar in onze huidige samenleving en wordt op veel plekken gedaan en/of gevraagd. Zo worden er mensen gezocht om iets voor ouderen te betekenen, om een gastvrouw of –heer functie te bekleden of om een voetbalteam te coachen.

Het Vrijwilligerssteunpunt van gemeente Berg en Dal verzamelt alle vacatures uit de gemeente en bemiddelt potentiële vrijwilligers aan de organisatie die de vacature heeft geplaatst. We zijn op zoek naar een maatje voor een meisje die het lastig vindt om alleen activiteiten te ondernemen, maar het samen met iemand wel leuk en makkelijker vindt. Ze houdt van één op één activiteiten zoals samen uitstapjes maken, creatief bezig zijn of spelletjes doen.

Cliënt is een meisje van 17 jaar met autisme. Het is een hele gezellige en leuke meid die graag dingen onderneemt, maar het moeilijk vindt om hierin zelf het initiatief te nemen. Ze houdt van dieren, uitstapjes maken, creatief bezig zijn en spelletjes doen.

Ze woont op een locatie van Werkenrode Jeugd. Werkenrode ondersteunt jongeren van 10 tot 23 jaar met een lichamelijke handicap, autisme, NAH of een chronische ziekte. Vaak hebben zij een complexe zorgvraag. Het doel is dat cliënten zo zelfstandig mogelijk leren leven in de maatschappij.

Contactpersoon: Maaike Nawijn; E-mail: info.vrijwilligers@pluryn.nl; Telefoonnummer: 06 10116347. Bent u geïnspireerd geraakt om eens rond te kijken tussen de diverse vrijwilligersvacatures? www.vrijwilligerswerkgelderland.nl/bergendal.