Ingezonden brief

Provincie: Geen herstel

spoorlijn Nijmegen –Kleef

Met verbazing heb ik het stukje in De Gelderlander van 8 juni 2018 gelezen. Mede als actievoerder voor het behoud van lijn 58 in Beek valt mij op dat de provincie het volgende verklaart.

De buslijn Nijmegen – Kleef kan daar voor zorgen. De provincie wil dat de bussen sneller gaan rijden. Vaker per uur, en campus Heyendaal aandoen. Op deze manier zijn de belangrijkste bestemmingen voor Duitse reizigers op een goede manier bereikbaar. Helaas worden hierbij de Nederlandse inwoners van Beek niet meegeteld. Deze mensen zijn juist afhankelijk van een goed en bereikbaar openbaar vervoer.

Ook moet ik helaas constateren dat één vrouw in de provincie meer te zeggen heeft dan 1700 handtekeningen. Helaas hebben we deze strijd voor het behoud van de bus in Beek verloren en zal het openbaar vervoer in Beek met ingang van november 2018 volledig verdwijnen, met dank aan de provincie.

Bij deze wens ik onze Duitse buren en studenten heel veel plezier in Nijmegen, terwijl wij mogen genieten achter onze geraniums in huis.

Henk Burgers.