Mantelzorgers verdienen een compliment!

REGIO - De gemeente Berg en Dal telt veel mantelzorgers. Ze zorgen bijvoorbeeld voor een ziek familielid, iemand met dementie, een zieke vriend of een kind met een beperking. Dat doen ze onbetaald, soms dagelijks. De gemeente Berg en Dal steekt hen graag een hart onder de riem met het mantelzorgcompliment.

Degene die mantelzorg ontvangt vraagt een compliment aan voor zijn of haar mantelzorger. Als dit niet lukt voor de verzorgde kan iemand anders dat namens hem of haar doen. Het compliment bestaat uit een cadeaubon ter waarde van vijftig euro.

"Hoe vraag je het mantelzorgcompliment voor iemand aan? De aanvraag moet voor 12 november binnen zijn bij Mantelzorg Berg en Dal. De volgende gegevens hebben we daarvoor nodig: Naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mail van degene die verzorgd wordt. De verzorgde moet in de gemeente Berg en Dal wonen. Naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mail van de mantelzorger voor wie het compliment bedoeld is. Deze mag ook buiten de gemeente wonen."

Aanvragen kan via www.mantelzorgbergendal.nl of door te bellen: 085 0406066 op werkdagen tot 13.00 uur.