Sociaal Groesbeek ontevreden over gladheidsbestrijding in Berg en Dal

BERG EN DAL – Sociaal Groesbeek heeft aan het college vragen gesteld over de gladheidsbestrijding in de gemeente Berg en Dal.

Tot haar grote verbazing heeft de partij geconstateerd dat er bij gladheid niet, niet voldoende of te laat gestrooid wordt bij een gezondheidscentrum en bij meerdere seniorenhuizen. Ook bij meerdere hellende straten (wegen en paden) laat de gladheidsbestrijding te wensen over. Reeds eerder heeft Sociaal Groesbeek haar ontevredenheid uitgesproken over de aanpak van gladde straten in de gemeente. Naar aanleiding daarvan is toentertijd een strooischema opgesteld.

Sociaal Groesbeek is van mening dat het onverantwoord is dat er bij plaatsen zoals een gezondheidscentra en seniorenhuizen onvoldoende of te laat gestrooid wordt. Zij vraagt het college waarom er op genoemde plekken niet of te laat wordt gestrooid. Als er gestrooid wordt hoe vaak wordt dat dan gedaan? Zij vraagt graag opnieuw aandacht, maar ook actie zodat iedereen, maar vooral minder-validen, onder wie meer bejaarden de gezondheidscentra en de seniorenhuizen veilig kunnen bezoeken.