Make love not war. (foto: Marjolein Pieks)
Make love not war. (foto: Marjolein Pieks) Foto: marjolein pieks

Juryleden Poëziewedstrijd bekend!

MOLENHOEK - De Dorpsraad Molenhoek organiseert in samenwerking met de Dorpsdichter van de Gemeente Heumen (Marjolein Pieks) een Poëziewedstrijd rondom het thema van 75 jaar bevrijding van onze regio.

Inwoners (12+) uit de gemeente Heumen en de gemeente Mook en Middelaar kunnen tot 13 september een gedicht inzenden naar info@dorpsdichterheumen.nl. Een deskundige jury die bestaat uit vijf leden, beoordeelt de inzendingen.

De jury bestaat uit schrijfster Machteld Meij,uit Overasselt, dichteres en beeldend kunstenaar Marije Kos uit Milsbeek, communicatie-expert Marianna Bakker uit Malden, Frans Wildenborg, uitgever en redacteur uit Nederasselt en Riny Jans, bloemlezer en redacteur uit Overasselt.

In dit artikel licht jurylid Frans Wildenborg zijn visie toe op het thema Vrijheid

Frans: "Vrijheid’ betekent voor mij vooral de mogelijkheid om mijn eigen persoonlijke weg in het leven uit te stippelen. Niet alleen hier, maar overal. Niet alleen nu, maar ook straks. En daarbij past geen onnodige bemoeienis, geen inperking van bewegingsvrijheid en zeker geen oorlog en geweld. Mijn vrijheidsdrang dring ik niet op aan de ander. Hooguit kun je vrijheid door je eigen manier van leven uitstralen, in je gezin en familie, op je werk en in de samenleving.

Als jurylid zal ik op deze manier naar de ingezonden gedichten kijken: Wordt vrijheid gekoppeld aan persoonlijke beleving en krijgt vrijheid juist daardoor een directe ‘poëtische’ lading?"

Een gedicht inzenden kan tot 13 september naar info@dorpsdichterheumen.nl.