Kinderen tijdens de natuurwerkdag. (foto: Nel van den Bergh)
Kinderen tijdens de natuurwerkdag. (foto: Nel van den Bergh) Foto: Nel van den Bergh

Bosrijk en LBG actief tijdens de natuurwerkdag

MOOK - Zaterdag 2 november zal weer de landelijke natuurwerkdag plaatsvinden, de dag dat er over heel Nederland geklust zal worden in de natuur. Landschapsbeheer Groesbeek (LBG) en Werkgroep Bosrijk (bosrijk.info) gaan dit jaar samen aan de slag op De Biesselt.

"We beginnen om 9.00 uur en stoppen tegen 12.00 uur. De start is vanaf de parkeerplaats aan de Burgemeester Sengersweg in Mook, iets voorbij 't Zwaantje richting Mook aan de rechterkant. De activiteiten bestaan vooral uit het omzagen van kleine Amerikaanse eiken en vogelkers met handgereedschap. Werkwanten en gereedschap zijn aanwezig. De omgezaagde boompjes en takken leggen we op hopen rondom de kernen met begroeiing van inheemse soorten om deze af te bakenen. Daarnaast planten we gewenste boomsoorten, zoals sporkehout. We zullen ook stormschade gaan nabootsen. Ook zullen er mini-excursies worden georganiseerd.

Drinken is aanwezig en na afloop zullen we weer gaan genieten van de zelfgemaakte soep. Je kunt je opgeven op de volgende site: www.natuurwerkdag.nl. Omdat we in Limburg werken moet je op die provincie klikken. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de locatieleider: Gijs Looijen, gijslooijen@gmail.com of 06 42238305."