Kinderwandeling over de Heerlijkheid Beek

Evenement

BEEK-UBBERGEN - De boswachter van Geldersch Landschap & Kasteelen neemt op woensdag 3 mei kinderen en hun (groot)ouders mee naar Heerlijkheid Beek, gelegen op de stuwwal van Nijmegen.

Deze hoge stuwwal is altijd een belangrijke plaats geweest waar handelsroutes goed in de gaten gehouden konden worden. Daarom hadden de Romeinen hier een van hun noordelijkste vestigingsplaatsen. In de directe omgeving van de heerlijkheid Beek zijn grafvelden, pottenbakkerijen en steenbakkerijen uit de Romeinse tijd gevonden. Het enige dat in de Heerlijkheid Beek nu nog zichtbaar herinnert aan het feit dat de Romeinen er zijn geweest, zijn de tamme kastanjes. Een van deze tamme kastanjes, de zogenaamde kabouterboom, is de dikste boom van Nederland. De kinderen gaan samen met de boswachter op zoek naar deze boom. Ook wordt gezocht naar mooie uitzichtpunten en verrassende doorkijkjes. Het terrein kent veel hoogteverschil dus dat wordt klimmen en dalen. Pret verzekerd! Geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar.

Start: 14.00 uur bij het beeld van het wasvrouwtje, tegenover het voormalige gemeentehuis, Rijksstraatweg 139, Beek-Ubbergen. U kunt uw auto parkeren aan de achterzijde van het voormalige gemeentehuis. Duur: 1,5 uur. Deelname: 5,00 euro, kinderen 4 -12 jaar 2,50 euro. Donateurs Geldersch Landschap & Kasteelen gratis op vertoon van een geldige donateurspas. Reserveren is noodzakelijk via www.glk.nl/evenementen. Informatie: Bert Vos, 06 19717255 of Jan Taat, 06 83086024.