Winterwandeling-Heerlijkheid Beek. (foto: Ton Rothengatter)
Winterwandeling-Heerlijkheid Beek. (foto: Ton Rothengatter) Foto: Ton Rothengatter

Winterwandeling Heerlijkheid Beek

BEEK-UBBERGEN - De boswachters van Geldersch Landschap en Kasteelen organiseren op dinsdag 10 december een winterwandeling in Heerlijkheid Beek.

In het bos hier is het klimmen en dalen om boven op de stuwwal te komen. Eenmaal boven, is de beloning een prachtig uitzicht op de Ooijpolder met de kerktoren van Persingen op de voorgrond. Onderweg geven de boswachters uitleg over de historie en de geologie van het gebied. Zij maken dit heel concreet aan de hand van het reliëf en de zichtbare grondsoorten.

Start: 13.00 uur bij het beeld van het Wasvrouwtje, tegenover het voormalige gemeentehuis, Rijksstraatweg 139, 6573 CL Beek-Ubbergen. De deelnemers kunnen de auto parkeren aan de achterzijde van het voormalige gemeentehuis. Duur: 2 uur. Deelname: 5,00 euro, kinderen 4 - 12 jaar 2,50 euro. Donateurs Geldersch Landschap & Kasteelen gratis op vertoon van een geldige donateurspas. Reserveren is noodzakelijk via www.glk.nl/evenementen. Informatie: Bert Vos, 06 19717255 of Fieke Vos, 06 42800802.