(foto: Joop Verstraaten)

Verkeersbord zaait verwarring op Nijverheidsweg in Groesbeek

GROESBEEK – De gemeente Berg en Dal heeft onlangs een verbodsbord geplaatst bij het begin van de Nijverheidsweg in Groesbeek ter hoogte van de Kloosterstraat.

Onder het verbodsbord hangen twee witte borden met de tekst 'Taxibussen 'en 'School via Spoorlaan'. Dit bord zorgt voor de nodige verwarring, omdat automobilisten die al jaren gewend zijn of via de Nijverheidsweg naar het centrum van Groesbeek te rijden bang zijn dat ze fout zijn. Vervolgens gaan ze achteruit rijden wat al diverse malen tot bijna ongevallen heeft geleid.

Het bord is alleen bestemd voor taxibussen die de leerlingen van Werkenrode op de Nijverheidsweg bij de Werkenrode school moeten ophalen. Om die reden is het niet mogelijk om de taxibusjes vanaf de Kloosterstraat naar de Nijverheidsweg en die moeten via de Spoorlaan naar de Nijverheidsweg te rijden. Tot overmaat van ramp heeft de gemeente onlangs een grote kei aan de rand van de kruising geplaatst op de Nijverheidsweg. Hoe krijg je schade aan je auto, laat een verontwaardigde buurtbewoner weten.