(foto: Peter Hendriks)
(foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Koninklijke Onderscheiding Koen Laurijs in Millingen

MILLINGEN - Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heeft zondagmiddag 5 januari tijdens de Nieuwjaarsreceptie van schutterij OEV 1 een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt aan Koen Laurijs.

De heer Laurijs is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Koen Laurijs kreeg de onderscheiding omdat hij twintig jaar bestuurslid was van schutterij OEV 1 ( De Natte ) waarvan de laatste tien jaar als voorzitter. Daarnaast is hij sinds 2007 leider van een jeugdelftal van SC Millingen. Ook bij Fanfare Sint Cecillia helpt Koen Laurijs al ruim tien jaar bij het ophalen van oudpapier. Of het niet genoeg is geeft hij belangeloos bijles aan asielzoekers die de Nederlandse taal willen leren. "Jij bent het gezicht van 'De Natte ' en een verbinder", aldus burgemeester Slinkman tot Koen Laurijs. Gezien het applaus bij het bekendmaken waren de aanwezigen het eens met het toekennen van deze onderscheiding voor Koen Laurijs.