Burgemeester Gradisen uit zijn zorgen

MOOK - Burgemeester Gradisen van de gemeente Mook en Middelaar heeft zondagavond tijdens zijn nieuwjaarstoespraak in een bomvol Möks café zijn zorgen geuit en tegelijkertijd grote waardering uitgesproken voor de hulpverleners.

Zo heeft in de nacht van oud op nieuw zo'n twintigtal jongelui de boel aardig verziekt door een ruit van een leegstaande bakkerij in het Molenhoekse winkelcentrum in te gooien en heeft er daarna vuurwerk naar binnen gegooid. "De politie heeft aan deze vernielzuchtige jongelui de handen vol gehad", aldus Gradisen. "Ik ga eraan twijfelen of dit wel de bedoeling is van het oud en nieuwfeest. Daarnaast krijgt de politie steeds meer te maken met problematiek veroorzaakt door psychisch verwarde personen." Ook de criminaliteit baart Gradisen ernstig zorgen. Hij heeft het afgelopen jaar twee drugslaboratoriums moeten sluiten, alsmede enkele wietplantages. Hij deed een beroep op de inwoners van Mook en Middelaar om als zij iets verdachts zien dit te melden bij de politie. "Dat kan ook anoniem", aldus Mooks eerste burger.