(foto: Joop Verstraaten)

Mookse speld van verdienste voor Richard Meeussen van 't Zwaantje

MOOK - In een vol gemeenschapshuis 't Möks café aan de Groesbeekseweg in Mook heeft burgemeester Gradisen zondagavond tijdens de traditionele nieuwjaarsreceptie de gemeentelijke speld van verdiensten uitgereikt aan Richard Meeussen, eigenaar van 't Zwaantje.

Richard is de eigenaar en het gezicht van herberg en restaurant 't Zwaantje op de grens van Mook en Groesbeek en mag zijn zaak sinds 2008 hofleverancier noemen. "En dat gaat niet zo maar", aldus Gradisen. Daarnaast zet deze actieve ondernemer zich al vele jaren in voor diverse organisaties en projecten in Mook en Middelaar maar ook in Berg en Dal. Zo was hij één van de initiatiefnemers van het Kiste Trui Gilde die al vijftien jaar bestaat en zorgt voor een goede en brede promotie binnen en buiten de gemeente. Ook andere initiatieven waarbij Richard betrokken was hebben de aandacht getrokken. Te denken is aan de nieuwbouw van de Boskapel op de Biesselt en kon de Mariaviering een nieuwe impuls worden gegeven.

Daarnaast krijgen de historische 'erfput', vroeger waterput en het moeras de Biessael jaarlijks de nodige aandacht. Ook voor de Stichting Toerisme & Recreatie (STER) Groesbeek zet hij zich met hart en ziel belangeloos in. Ook realiseert hij 'grensoverschrijdende' wandelroutes door de Groesbeekse bossen en over de Mookerheide. Daarnaast is hij één van de oprichters van Stichting Huys in Mook en hebben enkele jaren geleden het koekje 'Mooks Raampje' uitgebracht. "Alle activiteiten bevestigen het beeld van iemand die met een sociaal hart zeer betrokken is bij de lokale samenleving en bereid is zich daarvoor belangeloos in te zetten", aldus burgemeester Gradisen.