Duurzame Dorpen Tour in Ooij

OOIJ - De Duurzame Dorpen Tour komt woensdag 19 februari om 20.00 uur langs in Dorpshuis De Sprong aan de Prins Bernhardstraat 3 in Ooij. Alle inwoners, verenigingen en bedrijven die meer willen weten over duurzaamheidsinitiatieven in Ooij zijn welkom.

Kan Ooij al bijna van het aardgas af? Wat is daar voor nodig en hoe gaan we dit samen met inwoners, woningbouwvereniging en gemeente realiseren? Moniek Daggenvoorde van de gemeente Berg en Dal gaat hierover graag met eenieder in gesprek. Verder krijgt men van Wil Meertens veel praktische tips om twintig procent op energie te besparen zonder grote investeringen te hoeven doen.

Loket duurzaam wonen Plus is er om u te helpen met uw verduurzamingsvragen. "Ook horen we inwoners uit Ooij die ons voorgingen in het verduurzamen van hun woning. Inspirerende verhalen en praktische informatie over je huis verduurzamen en hoe we verbindingen gaan leggen met andere dorpsgenoten. Zo ontstaan mooie Ooijse duurzame initiatieven die ons laten zien waar Ooij sterk in is." Voor vragen en informatie: samenduurzaambergendal@gmail.com.