Marjolein PIeks dorpsdichter gemeente Heumen. (foto: Hans van Wayenburg)
Marjolein PIeks dorpsdichter gemeente Heumen. (foto: Hans van Wayenburg) Foto: Hans van Wayenburg

Gedichtenwedstrijd 'Toekomst is Nu'

HEUMEN - Gedichtenwedstrijd: Word jij de vice-dorpsdichter? De Poëzieweek Heumen schrijft ook dit jaar weer een gedichtenwedstrijd uit voor jong en ouder. Alleen inwoners uit de gemeente Heumen, gemeente Mook en Middelaar, Wijchen en Nijmegen mogen meedoen.

Het thema luidt: 'De toekomst is Nu. De minimale leeftijd voor deelname aan de wedstrijd is tien jaar. Deelname is gratis. Gedichten worden beoordeeld door dorpsdichter Marjolein Pieks, die de winnaars 1, 2 en 3 meeneemt als support act met haar op het podium. Ook mogen winnaars af en toe in haar plaats gedichten leveren voor gelegenheden waarvoor de dorpsdichter gevraagd wordt. De dorpsdichter is met name op zoek naar mensen met engagement en muzikaliteit in hun gedichten en performance.

De dorpsdichter zal de drie winnaars van opbouwend commentaar voorzien en met hen schaven aan hun gedichten door middel van individuele redactiesessies en gezamenlijke schrijfworkshops. Uiterlijke inzendtermijn is 29 januari via info@dorpsdichterheumen.nl. Aan deelname zijn geen kosten verbonden en de prijsuitreiking vindt plaats op zondagmiddag 2 februari in De Blauwe Salon, voor het eerst sinds jaren weer terug in café De Muse in Malden tussen 12.30 en 14.45 uur.