Burgemeester wil bord aan grens 'Dit knalvuurwerk is in Nederland verboden'

BERG EN DAL – Burgemeester Slinkman van Berg en Dal wil met zijn Kranenburgse collega Günter Steins gaan overleggen over het vuurwerk dat jaarlijks massaal door Nederlanders uit de hele regio in Kranenburg en Kleef wordt gekocht in de dagen voor oud en nieuw.

Nederlanders gaan massaal de grens over omdat het vuurwerk in Duitsland veel goedkoper is en meer knalvuurwerk te krijgen is. Slinkman wil met Steins overleggen of het mogelijk is om bijvoorbeeld een bord namens de gemeente Berg en Dal aan de grens te zetten met de volgende tekst 'Dit knalvuurwerk is in Nederland verboden'. Deze oproep zal overigens weinig succes hebben want als de Nederlanders het bord zien dan hebben ze het vuurwerk al in hun auto liggen. Voor de verkooppunten van vuurwerk in de grensstreek in Duitsland betekent dit al vele jaren achter elkaar recordomzetten. Verwacht wordt dat burgemeester Steins zijn vingers daar niet aan zal branden.