(foto: Peter Hendriks)
(foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Carnaval in Berg en Dal kan gaan beginnen De Lange Pier hangt er weer

BERG EN DAL - Traditiegetrouw werd vrijdagmiddag 31 januari het carnavalsdoek (De Lange Pier) aan de toren van het gemeentehuis aan de Dorpsstraat in Groesbeek gehangen.

Dit gebeurde door wethouder Sylvia Fleuren, die geassisteerd werd door Henri Janssen van het Samenwerkings Orgaan Karnaval (SOK) en Willy Jansen van Helaho. De drie werden omhoog gehesen met de verreiker van Bakker. Sylvia Fleuren liet weten dat wat haar betreft het carnaval in de gemeente Berg en Dal kan beginnen, want alle prinsen en prinsessen zijn inmiddels bekend. Daar werd direct gehoor aan gegeven: 's avonds werd in sporthal Heuvelland 'Vrienden van Gruusbek Live' gehouden waaraan fanfare Jubilate Deo haar medewerking verleende. Zaterdagavond werd voor de 33ste maal het succesvolle Schlagerfestival gehouden in een bomvolle sporthal.