(foto: Peter Hendriks)
(foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Hoogwaardigheid bekleders bij herdenking in Donsbrüggen

DONSBRUGGEN – Op de erebegraafplaats in het Duitse Donsbrüggen is zaterdagmiddag de Operatie Veritable op een plechtige wijze herdacht.

Hierbij waren aanwezig minister Dr. Stephan Holthoff – Pförtner , Commissaris van de Koning in Gelderland John Berends, Landraat Spreen van Kreis Kleve, burgemeester Norrthing van de stadt Kleve, wethouder Sylvia Fleuren van de gemeente Berg en Dal en Herman Wijnhoven van de stichting Groesbeek Airborne Vrienden.

Muziekvereniging ASG uit Donsbrüggen luisterde muzikaal deze herdenking op. Na diverse toespraken werden er door diverse afgevaardigden kransen gelegd. De gasten werden na de herdenking ontvangen in het Canisiushuis in Donsbrüggen. Voor deze herdenking vond er een oecumenische dienst plaat in de St. Laambertus – Pfarrkirche in Donsbrüggen die werd voorgegaan door pastor H. Janssen uit Groesbeek, pater Freuling uit Kleve en diaken Rübo uit Donsbrüggen.