(foto: Joop Verstraaten)

Laatste restjes van carnaval nog zichtbaar voor het gemeentehuis in Groesbeek

GROESBEEK – Tijdens de verlate carnavalsoptocht in Het Keulen van Gelderland op zondag 8 maart liep het Groesbeekse trio Un Kloek Trupke mee met het idee ‘Weej make gen slippertje met de carnaval‘.

Met dit idee doelde de carnavalisten ook op de gevaarlijke roosters die op het Dorpsplein liggen voor het gemeentehuis. Deze roosters worden bijzonder glad als er blad of dergelijke op ligt of als het geregend heeft. De gladde roosters hebben al voor de nodige valpartijen geleid, waarbij er al diverse gewonden te betreuren waren. Daarop heeft het gemeentebestuur besloten deze roosters die bedoeld zijn voor de wateropvang te gaan vervangen voor een ‘antislipversie'. Daarop heeft ‘Un Kloek Trupke' aardig ingespeeld door op een van de roosters hun eigen rubberen rooster le leggen met als tekst ‘Vur ut gemeentehuus gén slippertje mer'.