Werkzaamheden aan de Kerkstraat in Groesbeek

GROESBEEK – Vanaf 23 maart tot eind mei zijn delen van de Houtlaan, Kerkstraat en Bosstraat in Groesbeek afgesloten wegens werkzaamheden.

De gemeente Berg en Dal laat weten dat de riolering wordt vervangen en dat er aam beide zijde van de Kerkstraat een voetpad zal worden aangelegd. Verder zal de weg aangepast worden zodat deze ook als omleidingsroute ( voor bussen ) gebruikt kan worden.
De afsluiting is van de kruising Burgemeester Ottenhoffstraat / Bosstraat en Kerkstraat tot de ingang van de parkeerplaats De Weem. De doorgaande route van de Mooksebaan naar de Burgemeester Ottenhoffstraat is dus gestremd. De parkeerplaats achter De Weem blijft bereikbaar vanaf de Houtlaan. De omleidingsroute voor beide richtingen is via de Burgemeester Ottenhoffstraat, Dorpsstraat, Pannenstraat en Mooksebaan en andersom. Deze omleiding zal ter plaatsen worden aangegeven .

Van november tot januari hebben de nutsbedrijven onder andere de waterleiding en gasleiding ter plaatsen vervangen. Om die reden was er eenrichtingsverkeer in de Kerkstraat. Helaas konden deze werkzaamheden niet tegelijk of direct aansluitend aan elkaar worden uitgevoerd.