Koster Henk van den Heuvel luidde op woensdagavond 18 maart de klok van de Joriskerk in Heumen. (foto: Protestantse Gemeente Heumen)

Kerkklokken Joriskerk Heumen luiden op woensdagen een kwartier

HEUMEN - De komende weken zullen de klokken van de Joriskerk in Heumen luiden.

De Raad van Kerken in Nederland roept de kerken op om in deze tijd van onzekerheid een boodschap van bemoediging, hoop en troost te verspreiden. Er is gevraagd om op drie woensdagen van 19.00 - 19.15 uur de kerkklokken te luiden waaraan de Protestantse Gemeente Heumen gehoor geeft.

"Met deze ‘klokken van hoop en troost’ willen we mensen met elkaar verbinden over de grenzen van sociaal isolement heen. Het is ook een oproep tot gebed en andere vormen van steun voor allen die ziek zijn. En het is een blijk van waardering voor wie zich dag aan dag inzetten voor de gezondheid en veiligheid van medemensen."