(foto: Rene Hendriks)

Bevers veroorzaken wateroverlast in Beek

BEEK – Bevers veroorzaken de nodige wateroverlast bij het fietstunneltje onder de N325 die ter plaatse een beverdam in de Filosofenbeek hebben gebouwd.

Ook als het lange tijd niet geregend heeft is het al lange tijd een natte boel. De bevers hebben door de beverdam een prachtig gebied voor zich zelf gecreëerd. De bevers inclusief beverdam zijn wettelijk beschermd en mogen om die reden niet verwijderd worden. De gemeente Berg en Dal heeft inmiddels pamfletten opgehangen die daarvoor waarschuwen. Ook het wandelpad naast het fietstunneltje is onbegaanbaar omdat het veel te drassig is. Niet iedereen is blij met deze situatie en zijn van mening dat de gemeente Berg en Dal iets aan de overlast moet doen. Een ding staat vast het project 'Water Werkt' van enkele jaren geleden werkt, maar soms te goed!