Dorpsdichtersgilde over Covid-19

HEUMEN - Het coronavirus Covid-19 laat naast veel ellende ook veel inspiratie achter. Veel schrijvers en dichters benutten in deze tijd de kracht van het woord om uiting te geven aan intense emoties maar ook aan bemoedigende gedachten.

Het pas opgerichte Dorpsdichtersgilde Heumen dat bestaat uit vier dichters (Marjolein Pieks, Linda Goedee Scheijgrond, Thijs Kersten en Joan ten Hove) schrijft veel over de actualiteit.

Zo moedigt Marjolein Pieks, de Dorpsdichter van de gemeente Heumen, haar lezers middels gedichten en een lied aan om rekening te houden met een ander door de regels van het RIVM in acht te nemen en goed voor elkaar te zorgen. Ook de Nederasseltse dichteres Linda Goedee Scheijgrond, schrijft veel (rijmende) gedichten in deze roerige tijden.

Kijk op Facebook @dorpsdichterheumen of @LSCGOEDidEE voor meer actuele poëzie. Het dorpsdichtersgilde heeft daarnaast sinds kort een eigen Facebookpagina @dorpsdichtersgildeheumen.nl.

Covid-19

langs alle wegen van de lucht
bereidde ik een ademtocht voor
om in stilte tussen binnen en buiten