Wethouder Annelies Visser bedankt de scholen en kinderopvang. (foto: Peter Hendriks)

Gemeente bedankt basisscholen en kinderopvang

BERG EN DAL - De gemeente Berg en Dal heeft al haar basisscholen en kinderopvang vandaag een bedankje gestuurd: iets lekkers bij de koffie of thee. Wethouder Annelies Visser overhandigde de lekkernij maandagochtend persoonlijk bij één van de locaties, basisschool Op Weg en kinderopvang KION in Ooij.

Wethouder Annelies Visser; “Met dit gebaar wil ik mijn hartelijke dank en waardering uitspreken voor alle medewerkers van basisscholen en kinderopvang in onze gemeente. Zij hebben er met hun enorme inzet en flexibiliteit voor gezorgd dat kinderen in deze coronacrisis thuis les kunnen krijgen. Dat ouders met cruciale beroepen en kwetsbare gezinnen noodopvang hebben. En dat alle kinderen vanaf vandaag weer naar school kunnen. Ik realiseer me dat het een bijzondere prestatie is om in deze bizarre tijden het onderwijs en de opvang voor onze kinderen staande te houden. Dit met constant veranderende maatregelen en de veiligheidsrisico’s. Hiermee hebben de scholen en de kinderopvang er samen met ouders voor gezorgd dat essentiële onderdelen van onze samenleving, onderwijs en kinderopvang, door konden gaan.”

Waarom? Omdat maandag 11 mei het basisonderwijs en speciaal onderwijs weer open gingen. Alle kinderen krijgen voorlopig 50 procent onderwijs op school. Ook de BSO (Buitenschoolse opvang) en de kinderdagverblijven gaan weer open.