Joriskerk in Heumen. (foto: D.J. Deunk)

Protestantse gemeente Heumen

HEUMEN - Alle kerkdiensten en activiteiten tot en met Pinksteren gaan niet door vanwege de uitbraak van het coronavirus. Wekelijks zendt de EO op zondagen een kerkdienst uit op NPO2 om 9.20 uur.

De Ontmoetingskerk in Nijmegen zendt wekelijks om 9.30 uur een dienst uit via Youtube (tevens later terug te kijken). U kunt deze uitzendingen vinden via www.ontmoetingskerk.net. Op Hemelvaartsdag (donderdag 21 mei) is er om 9.30 ook een digitale viering vanuit de Ontmoetingskerk.

De geplande afscheidsviering van ds. Derk Jan Deunk op 17 mei wordt uitgesteld. Via www.pknheumen.nl houden we u op de hoogte.

Noodkreet uit Kamuli

De Protestantse Gemeente Heumen steunt al bijna vijf jaar de opbouw van een school in Kamuli (Oeganda. We ontvingen een noodkreet van het hoofd van de school. Vanwege de totale lockdown zijn scholen gesloten en is er tekort aan voedsel. Dat betekent voor veel kinderen dat ze de dagelijkse maaltijd die ze op school krijgen, moeten missen: vaak de enige voedzame maaltijd die ze krijgen.

Er is dringend behoefte aan geld voor eerste levensbehoeften zoals maismeel. Uw gift is zeer welkom bij de diaconie van de Protestantse Gemeente Heumen (rek. nr. NL INGB 0000 9047 42 o.v.v. Noodhulp Kamuli). Het geld wordt steeds met spoed overgemaakt voor de acute voedselhulp. Zie ook www.pknheumen.nl.

Pastoraat

Waarnemer ds. Derk Blom is beschikbaar voor crisissituaties, ziekenhuisbezoek, stervensbegeleiding en het leiden van uitvaarten. De taakgroep pastoraat is ook bereikbaar. U kunt contact opnemen: pastoraat@pknheumen.nl. Aanvullende contactgegevens staat ook op de website.