Alzheimer Café Heumen-Mook en Middelaar

MOLENHOEK - "Helaas is er vanwege het coronavirus tot en met augustus géén Alzheimer Café in Molenhoek. We beseffen hoe moeilijk deze periode voor u en uw naasten kan zijn."

"Gelukkig zijn er diverse manieren om ondersteuning te krijgen. U kunt uw zorgen of vragen uiten bij uw zorgtrajectbegeleider of huisarts. Ook kunt u contact opnemen met Malderburch, centrum voor Welzijn, Wonen en Zorg, 024 3570570. Op www.dementie.nl onder ‘Dementie en corona’ vindt u informatie en tips."

Er zijn ook vele lokale initiatieven voor ondersteuning. In de gemeente Heumen is WeHelpen een soort marktplaats voor vraag en aanbod. Met de app Whapp kunnen buurtgenoten onderling hulpvragen matchen. Informatie daarover staat op de website: www.wehelpen.nl In de gemeente Mook en Middelaar werkt www.maasburen.nl voor onderlinge hulp.

Op 28 mei was op omroep RN7 het eerste 'Alzheimer Café op TV' voor de regio Nijmegen. Men kan dit terugkijken op www.youtube.nl met de zoekterm ‘RN7 Alzheimer Café’. In dit min of meer gezamenlijke Café gaat gespreksleider Loesan Peters in gesprek met Jurgen Claassen, geriater in het Radboud ziekenhuis. Het gesprek gaat over hoe je het beter kunt volhouden thuis, nu het Corona-virus de samenleving, de zorg en alle mensen om ons heen, zoveel beperkingen oplegt. Het is voor iedereen een interessant gesprek dat inzicht geeft. Ook komt Jurgen Claassen met veel praktische tips. "We hopen van harte dat we u in september weer persoonlijk kunnen ontmoeten bij het Alzheimer Café."