Nieuwe wethouder Ans Stunnenberg. (foto: GL8)
Nieuwe wethouder Ans Stunnenberg. (foto: GL8) Foto: GL8

Gerd Prick: 'Klus afgerond, nieuwe coalitie in Heumen gevormd'

HEUMEN - Vanaf zijn vakantie adres in Zeeland bevestigt onderhandelaar Gerd Prick dat de onderhandelingen tussen VVD, CDA, D66 en PvdA nu definitief zijn afgerond. Hoewel, definitief? “Het akkoord wordt aan de achterban voorgelegd. De PvdA kent de zwaarste procedure via de ledenvergadering. De overige partijen beperken zich tot de (steun)fracties. Maar de onderhandelaars van de PvdA hebben aangekondigd met volle overtuiging het bereikte akkoord aan de leden aan te bieden.”

Door:Peter Soethoudt

De avond van 18 juni is het nieuwe coalitieakkoord wereldkundig gemaakt en wordt tijdens de raadsvergadering van 25 juni gepresenteerd.

Joep Witsiers nieuwe fractievoorzitter PvdA

Nu Ans Stunnenberg de nieuwe wethouder voor de PvdA wordt zal Joep Witsiers haar opvolgen als fractievoorzitter. De docent geschiedenis zat al eerder in de Heumense raad, maar na het verlies van de PvdA in 2018 keerde hij niet terug. “In de komende periode wil ik verder werken aan een gemeente waar plek is voor iedereen. Van jong tot oud, iedereen moet zich thuis kunnen voelen in onze mooie gemeente. Samen kunnen we dat bereiken”, aldus Witsiers op de website van zijn partij. Onduidelijk is of hij ook al op 25 juni tot raadslid benoemd kan worden.